TRÀMITS | Empadronament
INFORMACIÓ SOBRE L’EMPADRONAMENT (Descarrega en PDF)
La informació següent fa referència a l’alta en un domicili. Per a altres tràmits relacionats amb el padró, si us plau demaneu-los mitjançant una instància genèrica.
DOCUMENTACIÓ A APORTAR
- Sol·licitud empadronament (PDF).
- Fotocòpia del document d’Identitat de l’autoritzant (titular de l’habitatge), en el seu cas.
- Document acreditatiu de la titularitat de l’habitatge i/o en el seu cas, autorització del propietari (PDF).
- Document d’Identitat de la/les persona/es autoritzada/es.
NORMATIVA
- Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
- Decret 140/1988, de 24 de maig, pel qual s’aprova el Reglament de demarcació territorial i població dels ens locals.
- Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
- Llei Orgànica 14/2003, de 20 de novembre, de reforma de la Llei Orgànica 4/2000.
TRÀMITS
Els tràmits d’altes i canvis de domicili al Padró Municipal d’Habitants, es podran realitzar a les oficines municipals, al Carrer de Dalt número 19 de Pradell de la Teixeta. Es podrà presentar la documentació per avançat de forma electrònica adjuntant-la a una instància genèrica.
REQUISITS I DOCUMENTACIÓ
- Personar-se els majors d’edat a les oficines municipals proveïts del DNI o document que el substitueixi, per a firmar la fulla d’inscripció padronal, declarant al funcionari actuant el municipi de procedència.
- Autorització de l’interessat/s per a que altra persona realitzi la gestió en el seu nom, adjuntant fotocòpia del DNI, o Targeta de Residència, d’autoritzat i autoritzant.
DOCUMENTS QUE ACREDITIN LA IDENTITAT
- Per a espanyols: DNI o carnet de conduir de tots els majors d’edat.
- Per a estrangers comunitaris: Passaport, Targeta de Residència i Carta d’Identitat de tots els majors d’edat.
- Per a estrangers no comunitaris: Passaport, Targeta de Residència de tots els majors d’edat.
- Llibre de Família, si s’empadrona algun menor de edat.
DOCUMENTS QUE ACREDITIN EL DOMICILI
S’haurà d’aportar, segons el cas, un dels següents documents:
Cas | Documents a presentar |
Alta en un habitatge de la seva propietat | Escriptura de propietat, alta o rebut actualitzat al seu nom d’aigua, electricitat, gas, IBI. |
Alta en una habitatge en règim de lloguer en el que el titular del contracte és l’interessat | Contracte de lloguer, alta o rebut actualitzat d’aigua, electricitat, gas. |
Alta en una habitatge en el que ja figurin empadronades altres persones | Autorització d’un major d’edat dels que ja figuren empadronats en aquest domicili. Adjuntant DNI (Passaport, Targeta de Residència) d’autoritzat i autoritzant. |
Alta en una habitatge propietat d’altra persona, quan no figurin empadronades | Autorització del propietari amb el corresponent justificant de la propietat i DNI (Passaport, Targeta de Residència) d’autoritzat i autoritzant. |
Alta en una habitatge en el que el contracte de lloguer figura a nom d’altra persona, quan no figuren empadronades | Autorització del titular del contracte de lloguer, DNI (Passaport, Targeta de Residència) d’autoritzat i autoritzant i Contracte de lloguer. |
MENORS D’EDAT
- Personar-se els pares, tutors o representants legals.
- DNI, Passaport en vigor o Targeta de Residència.
- Llibre de família o Partida de Naixement (adjuntar fotocòpia).
A més, segons els casos, es requereix el següent:
- En cas de Separació o Divorci: Original de la resolució judicial per la que se li concedeixi la guarda i custòdia. I si aquesta fos compartida, autorització de l’altre progenitor.
- Si se l’empadrona amb un dels pares sense estar separats s’haurà de presentar fotocòpia del Llibre de Família.
- En cas de Tutela, Acolliment o Adopció: Resolució judicial.
ESTRANGERS
Com a conseqüència de la modificació de la Llei d’Estrangeria (Article Tercer, apartat cinc de la Llei Orgànica 14/2003, de 20 de novembre, de reforma de la Llei Orgànica 4/2000, de 11 de gener, de drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social que ha modificat la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local (B.O.E., núm. 279, de 21 de novembre), nova regulació legal del Padró Municipal d’Habitants:
- La inscripció al Padró Municipal d’Habitants només tindrà efecte pel temps que subsisteixi el fet que la motivà (temps d’estança).
- En tot cas, haurà de ser objecte de renovació periòdica cada DOS ANYS quan es tracti d’estrangers no comunitaris sense residència permanent a Espanya.
- Per a la seva renovació hauran de comparèixer davant les oficines municipals abans de la finalització del termini comptat a partir de la data d’alta, i presentar la Sol·licitud de renovació de la inscripció padronal per a estrangers. En cas contrari, es procedirà a donar de BAIXA AUTOMÀTICA.